пʼятниця, 3 листопада 2017 р.

Урок української літератури для 6 класу Тема:«Ой, у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького й Г. Труха — пісня, що стала народною Мета: познайомити учнів із відомостями про січових стрільців, вивчити особливості стрілецьких пісень; уміти пояснювати їхні символи, відрізняти стрілецькі пісні від інших видів пісень; визначити провідний мотив програмових творів, їхній ідейно-художній зміст; розвивати культуру зв’язного мовлення, логічне мислення, пам’ять, увагу, спостережливість; робити власні висновки, узагальнення; навчити виразного читання; формувати кругозір, світогляд Тип уроку: вивчення нового матеріалу Обладнання: портрети письменників, видання твору, ілюстрації до нього, відеоматеріали Хід уроку I.  Оголошення теми й мети уроку II. Мотивація навчальної діяльності школярів. Вступне слово вчителя. У нашого народу завжди були люди — патріоти, готові на великі жертви заради Батьківщини. Саме такими були січові стрільці. Вони були не лише вправними воїнами, а й талановитими митцями. Їм належить багато пісень, названих стрілецькими. Ці пісні підтримували бойовий дух оборонців рідної землі, їхню віру в торжество свободи та справедливості. IІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу 1. Розповідь учителя Пісні січових стрільців — різновид українських народних козацьких пісень патріотичного звучання, виникнення й розвиток яких пов’язані з історією січового стрілецтва. За жанровими ознаками й системою образів вони майже ідентичні козацьким пісням. Відмінність зумовили лише часові межі появи цих творів. Відстань між ними — понад три століття, що внесло певні зміни й у тематику, і в ідейні мотиви, і в мелодику пісень. 2. Робота з підручником Опрацювання статей та рубрик підручника. 3. Евристична бесіда — Що таке літературна пісня? — Чим літературна пісня відрізняється від народної? — Як пісня відображає життя народу? — Хто такі січові стрільці? Що вам відомо про них? — Як ви розумієте народну мудрість про те, що пісня ні в добру, ні в злу годину не покидає людину? Відповідь обґрунтуйте. — Чому народна пісня є дорогоцінним надбання поетичного генія нашого народу? Відповідь умотивуйте. 4. Виразне читання твору С. Чарнецького й Г. Труха «Ой, у лузі червона калина похилилася» 5. Евристична бесіда — Чому зажурилася Україна? — Що символізує калина? — Які ще образи-символи України вам відомі? (Верба, рушник, чорнобривці та ін.) — Чому Україна порівнюється з калиною? — З яким ворогом і за що борються січовики? — Як січовики намагаються розвеселити Україну? Свою відповідь підтвердіть цитатами з твору. 6. Мозковий штурм Визначити тему, ідею та головну думку пісні. 7. Завдання пошуково-дослідницького характеру Визначте художні особливості поезії. 8. Перегляд відео презентації Обговорення відео презентації. ІV. Закріплення знань, умінь і навичок Вікторина — Чому, на вашу думку, Україна зажурилася? — Прокоментуйте слова з пісні «Не журися, славна Україно, маєш добрий рід». — З яким ворогом і за що борються січовики? — Як січовики намагаються розвеселити Україну? — Чим прославилися січові стрільці? V.  Підбиття підсумків уроку Уміти розповідати про письменників, виразно читати стрілецьку пісню. VI.  Домашнє завдання

Немає коментарів:

Дописати коментар